Grensmuseum “Schifflersgrund” , Bad Sooden-Allendorf

23 augustus 2022 - Bad Emstal, Duitsland

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we naar een grenspost geweest. Een grenspost tussen voormalig Oost- en West-Duitsland. Zoals je op de foto’s kan zien, staan er enkele voertuigen en helikopters die zijn ingezet bij deze en vergelijkbare grensposten. Het was best interessant, het doet ook wel iets met je.
Zit Jolanda op haar gemak op een bankje loopt ze ineens heel snel weg. Zat er een hoornaar🐝 op haar tas. Groot zo’n beest. Geprobeerd er wat duidelijke foto’s van te maken, redelijk gelukt volgens mij. Kroop hij ook nog in haar tas🙈. Klaas Jan heeft hem weg kunnen jagen en konden we rustig onze weg vervolgen.

We hebben daar alles op ons gemak kunnen bekijken, want druk was het niet. Het was ook weer veel te warm. Maar om nou weer een hele dag voor de caravan te gaan zitten, hadden we ook geen zin in. Dus lekker in de auto met airco, een mooie route erheen, iets bekijken en weer snel naar de camping. Lekker gegeten en toen weer genieten van de stilte op de camping en mijn blog schrijven.

Kom ik na het douchen terug bij de caravan zit er (waarschijnlijk) een hoornaar bij ons lampje boven de caravandeur. Die liet zich maar niet zomaar wegjagen. Dus zitten nu maar even binnen, in de hoop dat hij straks weg is. Lampje boven de deur maar even uit gedaan. Ik zou zeggen, lekker slapen maar weer en wie weet wat we morgen gaan doen met dit hete weer. Jullie zullen het morgen lezen. 😴😴