Schüttorf, Ochtrup, Schüttorf, Osnabrück, Tecklenburg, Schüttorf

9 augustus 2018 - Schüttorf, Duitsland

Hallo allemaal,

De laatste blog van deze vakantie. Volgens mij was ik gebleven bij afgelopen zondag. Wij hebben die dag rustig aan gedaan. Hiervoor waren 4 drukke dagen. We hebben lekker gelummeld en zijn naar het dorp gelopen, want er was schutterfeest en wilde even naar de optocht kijken. Nou, gigantisch, dus niet. Een aardige groep schutters, maar de optocht viel tegen. Klein rondje door het dorp en dat was het dan wel weer. Toen maar een ijsje gegeten bij de Italiaan en weer rustig aan terug naar de caravan.

Maandag was het nog steeds warm, dus geprobeerd de koelte op te zoeken en zijn naar Ochtrup geweest, daar is een groot outletcentrum. Daar hebben wij ons prima vermaakt en weer een heerlijk ijsje gegeten. Voor Fleur wat fruit gebietst, dus die had ook feest. Die vond het prima in de buggy, zij had het ook heel warm en na 3 weken vakantie is ze altijd wel goed moe.

Dinsdag maar weer een dagje camping. Het was veel te warm, tegen de 40 graden, dus moeilijk doen. Alleen het hoog nodige.

Gisteren iets koeler en toen een dagje naar Osnabrück geweest. Leuke stad en vonden nog wat oude straatjes waar we lekker door heen geslenterd zijn. Op de weg terug naar de parkeergarage nog een buitje gehad, heerlijk. We zijn toeristisch teruggereden en kwamen zo in Tecklenburg uit. Daar ook nog maar even uitgestapt en een wandelingetje gemaakt. Lekker op en neer, nou de beentjes vonden dat niet zo fijn en toen ook nog naar de verkeerde parkeerplaats gelopen.  Dus Klaas Jan de auto opgehaald en toen weer naar mij toe gekomen.

Vanmorgen hebben we besloten om morgen weer naar huis te gaan. Nadat we om 1 uur een leuke bui hebben gehad, de boel op ons gemakje weer ingepakt. Alles droog binnen en nu is het kwart over 4 en hebben we weer een heerlijke bui met onweer. Buiten zakt de temperatuur en slaat de warmte naar binnen, maar kan niks open zetten, beetje jammer. Wachten tot de bui voorbij is en de boel weer opengooien. Nog 1 nachtje slapen en het is voorbij, in gedachte bij de vakantie van volgend jaar. Beetje kijken wat is handig, hoe kunnen we dat het makkelijkste doen en wat hebben we nog nodig. Ik weet het, het is nog een heel jaar, maar nu heb je de caravan bij de hand en de rest van het jaar niet.

We kunnen terug kijken op een leuke vakantie, die veel te warm was, waardoor we niet konden doen wat we graag willen doen. Maar we klagen niet, we zijn lekker 4 weken weg geweest. En ook best nog wel weer veel gezien en, in verhouding, gedaan. We hopen dat het weer ons volgens jaar beter gezind is. Lieve mensen, leuk dat jullie meegelezen hebben en reacties hebben gegeven, via de blog of app. We hopen dat jullie het weer leuk vonden. Volgend jaar weer en dan, als het goed is, kan ik ook foto's bij de blog plaatsen.

Tot volgend jaar en tot blogs🙋🏽

1. Henny:
    9 augustus 2018
    Voor straks, lekker slapen en voor morgen een goede reis naar huis