Edertalsperre

17 mei 2023 - Edertal, Duitsland

Hallo allemaal,

Vandaag, helaas, weer een koude mooie dag. Het weer is prachtig, zon, mooie blauwe luchten, alleen weer die koude wind. Maar we hebben ons uiteindelijk prima vermaakt vandaag.

Klaas Jan stond met een overbuurman te praten en die was naar de Edertalsperre (Eder stuwmeer) geweest en het water stond zo hoog, het ging er bijna overheen, lichtelijk overdreven ontdekte wij. Vorig jaar zijn wij daar geweest en zag je bijna de bodem van het meer. Dat was een heel vreemd gezicht. Geprikkeld door dit bericht, wilde we daar vandaag een kijkje nemen. En ja, het water stond nu heel netjes zoals het hoort te zijn. Het was zo mooi om te zien.

Toevallig was er vandaag ook de herdenking van het bombardement wat hier heeft plaats gevonden, 80 jaar geleden. Dat was vanmorgen om 11 uur. Ik denk dat dat wel indrukwekkend geweest zal zijn. De kransen lagen er nog wel. Er liepen ook nog buitenlandse mensen in uniform, van verschillende landen, rond.

Het bezoekerscentrum waar ze vorig jaar nog mee bezig waren, was nu ook open sinds eind april. Erg mooi geworden, past ook mooi bij het totaalplaatje van de stuwdam.

Daarna zijn we via een super toeristische route weer terug gereden. Klaas Jan heeft vanavond nog even een rondje gelopen door de weilanden hier bij de camping. Uiteindelijk toch weer een geslaagde dag.

Vanavond op tijd naar bed onder een extra dekbed en een fleecedeken, dan komen we de nacht wel door. Fijne avond allemaal nog en tot morgen🤗🥾

1. Conny:
    17 mei 2023
    Jammer dat het zo koud aanvoelt, maar als ik het goed heb wordt het steeds ietsie warmer (volgens weeronline:)) en kun je dan toch weer de korte broek aan! Zo te lezen vermaken jullie je wel in deze mooie omgeving. Geniet nog lekker van je vakantie.
    Liefs, Robert en Conny
  2. Josje:
    17 mei 2023
    Het is zeker jammer, maar je doet er niks aan. De voorspellingen zijn inderdaad gunstig, dus wie weet. We vermaken ons, ondanks de kou, prima. Groetjes