Hessencourrier

21 augustus 2022 - Kassel, Duitsland

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we met de Hessencourrier geweest. Een oude stoomlocomotief vanaf Kassel naar Naumburg en weer terug. Een mooi rit van 1,5 uur, enkele reis.
Om in de trein te komen was nogal een dingetje voor Kaya, de hond van Piet en Jolanda. Zij wilde echt niet. Waren we in overleg met elkaar wat te doen, komt Klaas Jan met een medewerker aan lopen, met Kaya, en ze springt zo in de trein😳.  En de hele reis is prima verlopen. De terugweg sprong ze er zo weer in.

In Naumburg wilden we wat gaan eten of drinken. Nou, we waren snel klaar. Er was in de directe omgeving maar 2 tentjes. Een Italiaan met ijs of een Döner kebabzaakje. Gezien de Italiaan als eerste was ging iedereen daar heen, dus wij doorgelopen. Bij de dönerzaak zaten we pal in de zon, dat werd hem ook niet. Dus doorgelopen, Klaas Jan en Piet ieder nog een kant op om te kijken, maar helaas. Dus terug naar de Italiaan. Per geluk kwam er een tafeltje vrij, maar toen was het een ding om te bestellen. Maar 1 vrouwtje in de bediening en die liep zich rot. Maar het is goed gekomen. De bestelling stond in no time op onze tafel en samen met vele wespen hebben we ons ijsje opgegeten.

En daarna weer langzaam aan richting de trein gelopen. Om half 6 waren we weer in Kassel.  Al met al een lekker dagje, met weer prachtig weer.