Kassel, Hercules

21 mei 2023 - Kassel, Duitsland

Hallo allemaal,

Vandaag een mooie dag en hebben besloten vandaag naar Kassel te gaan. Naar de watervallen, bij Bergpark Wilhelmshöhe, waar Kassel bekend omstaat.
Wij zijn hier vorig jaar ook geweest, alleen toen wisten we niet dat er verschillende waren en hebben we alleen de eerste gezien. Aan het eind vonden we een foldertje waar dat in stond.

Dus vandaag ging het gebeuren. Vanaf de parkeerplaats loop je naar boven tot voor de eerste waterval. Je kan nog hoger dan kom je ook bij het standbeeld van Hercules uit en daar is volgens mij ook nog een soort kasteel. We moesten tot half 3 wachten, dan hoor je een toeter, komt er een kleine fontein en komt het water naar beneden via een trappenstelsel. Heel mooi om te zien hoe het treedje voor treedje naar benden komt. Dan loop je door naar de Steinhöfer waterval. Wij waren er mooi op tijd, maar toen kwam de rest nog wat bij de eerste waterval stond. Dus vol en kon je bijna niks meer zien. Ik ben met Fleur maar in de schaduw gaan staan en Klaas Jan heeft de foto’s gemaakt. Ik stond wel zo dat ik nog iets kon zien, wel zo leuk☺️. Van daar loop je dan naar de Teufels Brücke, dat is de 3e waterval, dat vond ik wel de mooiste. Je hoorde het water komen en dan ineens komt er een straaltje naar beneden en voor je het weet is het een complete waterval. Daarna ga je naar het Aquaduct, daar loopt het water overheen en dan in 1 brede straal naar beneden, dan zie je het water via een soort sloot trapsgewijs naar beneden komen het grote meer in. Bij dat grote meer is dan de finale, de grote fontein. Er gaat een klep open en ineens een hele grote hoos water de lucht in. Leuk om ze nu allemaal gezien te hebben, zeker de moeite waard.
Er is op het park nog van alles te zien. Maar dat hebben we allemaal niet gedaan, we mogen ook nergens naar binnen met Fleur.
Weer genoeg gelopen vandaag en vooral weer berg op en berg af.
Ik zou zeggen, fijne avond nog en tot morgen 🤗🥾

1. Therry:
    Mooi zeg!!!
    Geniet nog lekker
    Groet Therry
  2. Josje:
    21 mei 2023
    Het is echt mooi om te zien, maar je moet behoorlijk doorlopen wil je alles een beetje goed kunnen zien. Maar het is een prachtig park.
    Groetjes
  3. Jolanda:
    21 mei 2023
    Herkenbaar! Wij zijn weer thuis, caravan bij Daniëlle,was schoon in de kast en op naar ons volgende vertrek,komende vrijdag. Afgelopen weekend is ons goed bevallen, dus laat de rest maar komen😜
  4. Josje:
    21 mei 2023
    Fijn dat het goed bevallen is. Fijn dat je dan vrijdag al weer mag. Lekker genieten. Er komt nog genoeg op je af. Groetjes