06-09 Hrensko in Tjechie

6 september 2019 - Bad Schandau, Duitsland

Vandaag zijn we naar Tjechie geweest. Is dat niet zo moeilijk, want we zitten dichtbij. Wij zijn naar de Prebischtor, Pravcicka brána, geweest een leuke klim naar boven met prachtig uitzicht. De Prebischtor is de grootste natuurlijke stenentoren van Europa. Hoop dat ik het goed omschrijf. Het lijkt wel een soort poort van stenen. Het was een klim van 3 kwartier vrij stijl omhoog,  al het was een soort pad wat er lag.

We hadden er mooi weer bij, rond de 22 graden. Het was gezellig druk.

Iedereen reageert op Fleur, omdat ze zo mooi meeloopt met ons. Zo ook een paar mensen uit Hong Kong. In het Engels even met ze gekletst en weer verder gelopen. Zij zaten uit te rusten op een steen. Zijn wij net op de terugweg, komen we ze weer tegen. Helemaal blij dat ze ons weer zagen. Begint de jongen die er bij was ineens Nederlands tegen ons te praten😳, daar reken je niet op. Bleek hij een soort reisleider te zijn en woont in Rotterdam. Zijn ouders komen ook uit Hong Kong, hij is Nederlander. Blijkt hij reizen te doen voor wat andere reizen dan stedentrips die die mensen vaak doen en ook op een lager tempo. Een ontmoeting waar je nou niet direct op rekent, maar wel heel leuk. Wat ik ook zo leuk vond, was het enthousiasme waar die mensen je weer mee begroeten als ze je voor de tweede keer tegenkomen, net of je een bekende bent van hun, zo leuk.

Wilde ik beneden in het dorp, Hrensko, nog een leuk souveniertje kopen. Nou, niet dus🥺. Allemaal kramen met kleding, tassen, sigaretten en drank en allemaal Chinezen die dat beheren. Geen souvenierswinkel te bekennen. Zo jammer. Tussen Hrensko en Smilka, de grens met Duitsland, allemaal tax free winkels.

Er zijn daar ook nog 2 klammen die in elkaar overlopen en je moet 2x met een bootje, die wil ik eigenlijk nog wel doen. Even afwachten wat het weer gaat doen.

Groetjes en tot morgen🤗

1. Henny:
    6 september 2019
    Is dat even een leuke dag. En fijn dat jullie nog zulk heerlijk wandelweer hebben. Hier is het frisser en ook wisselvallig. Prachtig daar, dat zie ik al op de foto’s en dan is het in het echt vaak nog mooier. En ook nog een leuke ontmoeting, dat kwam er gratis bij 😉
    Misschien een andere dag nog een souveniertje.
    Fijne dagen nog 👍🏻
  2. Erna:
    7 september 2019
    Hoi, volgens mij maak je flinke tippels. Goed hoor. En mooie foto's. Dat smaakt naar meer.
  3. Sandra:
    7 september 2019
    Erna, voor jullie is het hier ook prachtig, en ik denk ook dat je heel goed Geo-coaching hier kan doen. De tippels zijn inderdaad flink, ik merk het nu ook wel. Heb een half jaar niet gesport, en ook niet veel gezwommen. Dus ik vind het al heel wat dat dit allemaal lukt. Sta er zelf ook een beetje van te kijken. Ik moet zeggen de temperatuur doet ook heel wat. Of het nu 35 of 22 graden is.