10-09 camping en Thürmsdorf

10 september 2019 - Bad Schandau, Duitsland

Vanmorgen begon de dag met een heerlijk zonnetje. De overburen waren druk aan het opruimen en zouden na een lang weekend caravan uitproberen weer naar huis. We hadden het hele weekend wel af en toe een praatje, maar verder ook niet. Even geholpen de caravan achter de auto hangen en verder weer met rust gelaten. Komen ze helemaal op ons aflopen en uitgebreid afscheid nemen. Omarmen en zoenen, nou ja, we waren helemaal overdonderd. Het waren aardige mensen, af en toe een praatje, maar dit hadden we niet verwacht. Wel grappig hoe mensen met elkaar om gaan. Je hebt met de meeste mensen bij je in het straatje wel wat contact, met de een wat meer dan met de ander, maar dit hadden we nog niet meegemaakt.

Toen op ons gemakkie koffie gedronken, lekker in het zonnetje gezeten, even gegeten en toen maar eens naar het dorp, daar is een leuk winkeltje met hebbedingetjes. We zijn op zoek naar iets voor het lange raam in de keuken. Wel wat gezien, maar ja, wat is de breedte van het raam😳🤔. Vanavond Sandra maar even appen en dan eventueel maar weer terug. We gaan het zien.

Toen besloten terug te lopen naar de camping en naar Thürmsdorf te rijden. Daar zit een schocolademanufactur. Klinkt heel spannend. Dat viel dus weer mee🥺. Wij hadden verwacht dat je daar kon zien dat ze allerlei leuke dingen deden met chocolade. Niet dus. Je kon er van alles kopen met chocolade. Warme chocolademelk (wit, en gewoon en van alles erin), taart met chocolade, ijs met chocolade, maar ook gewoon koffie en thee. En zakjes met chocolade erin, natuurlijk. We hebben een proeverijtje van chocolade gedaan met chocolade melk, wit natuurlijk. Klaas Jan had een cappuccino. Lekker in het zonnetje gezeten, heerlijk. Wat kan vakantie toch leuk zijn.

Daarna de boodschappen gedaan en terug maar de camping. Vandaag bewust niet teveel gedaan, begin de wandelingetjes nu toch wel aardig te merken. De bedoeling een beetje uitgerust thuis te komen......Misschien morgen nog 1 leuke wandeling. Even kijken hoe ik ben morgen.

Morgen kunnen jullie het weer lezen. Misschien ook wel weer wat foto’s. Welterusten en tot morgen🤗

1. Miriam:
    10 september 2019
    Bij ons in Brielle en hellevoetsluis zitten winkeltjes waar je kan zien dat ze vanalles van chocola maken. Hoef je er op je vakantie alleen maar van te genieten😉
  2. Sandra:
    11 september 2019
    Die in Hellevoetsluis hadden wij gezien. Maar ja, overal maken ze weer anders. En van chocolade genieten doen we toch wel😉