11-09 Hrensko Tjechie

11 september 2019 - Bad Schandau, Duitsland

We hebben besloten vandaag toch nog een stuk te gaan lopen. We hadden de keus uit een schlucht of een klamm. We zijn voor de klamm gegaan, dus op naar Tjechië, naar Hrensko, waar we afgelopen week ook naar de Prebischtor geweest zijn.

Vol goede moed naar Hrensko, naar de Edmundsklamm. Het is een stuk lopen, dan varen en dan kun je verder lopen en weer een stuk varen en dan kom je in de Wilde Klamm. Het eerste stuk heerlijk gelopen niet heel veel klimwerk, dus dat ging prima. Vroeg me af waarom ik mijn stokken had meegenomen. Lekker stukje gevaren, met een hele enthousiaste verteller, niet dus. Bandje aan, bandje uit. Er zat geen smaak of kraak aan😏. Maar ja, Tsjechisch verstaan we niet en zijn Duits was niet te verstaan, helaas. Na het varen verder gelopen, een prachtig stuk met hele mooie uitzichten op de stenen/bergen en het water. Bij de tweede boottocht aangekomen, duurde het nog een hele poos voor de boot zou komen. We zijn een stukje teruggelopen en hebben een ander pad genomen, waarvan wij dachten dat dat richting de auto zou gaan. Helemaal fout, we gingen zigzag vrij stijl omhoog, blij met mijn stokken😜. Maar aan het eind, zat ik er totaal doorheen. Boven eerst maar even uitgerust, wat gegeten en gedronken. Op een gegeven moment richting de bus naar beneden. Wat denk je, 50 minuten wachten. Nou, dan toch maar lopend naar beneden, 3,5 km. De bus kwam ons al tegemoet en hij kwam weer naar beneden toen wij bijna bij de auto waren. Toch nog maar even 1 halte meegepakt. Een lange vermoeiende dag, die niet zo liep zoals we in gedachte hadden. We hebben het weer gered.

Toen maar weer richting de caravan, thee gedronken en naar Königstein om even wat te eten. Nu zit ik heerlijk gedoucht deze blog te schrijven.

Groetjes en we zien wel weer wat morgen brengt🤗

1. Miriam:
    11 september 2019
    Dat ziet er super mooi uit allemaal. Op vakantie heb je tijd om je te laten verrassen door allerlei belevingen die op je pad komen. Zie je daar ook cesky fouseks lopen?
  2. Sandra:
    12 september 2019
    Nee, ben ze niet tegen gekomen.
  3. Henny:
    12 september 2019
    Zo, zo, dat is weer prachtig. Letterlijk en figuurlijk niet gelopen zoals je/het lopen moest, maar toch is de dag prachtig gelopen met al het lopen. 🤔😂