Lummelen en Warburg

19 mei 2023 - Warburg, Duitsland

Hallo allemaal,

een prachtige dag vandaag, zon, wolken en wind. Dus gewassen, ja ja en lekker buiten gezeten. De temperatuur was prima, zelfs twijfelachtig of we wel of geen korte broek aan zouden doen. Klaas Jan heeft hem wel een tijdje aangehad, de rest van de dag de lange broek aan.

Klaas Jan is nog even naar de bakker gelopen. Er bleek er nog 1 te zijn in het dorp en daar was hij wel nieuwsgierig naar. Deze bakker verzorgd de broodjes voor de camping, supermarkten en een hotel en was ook maar tot 10 uur open.

Tegen 2 uur zijn we vertrokken naar Warburg. Een plaatsje waar we een paar jaar geleden een nachtje hebben gestaan en dat zag er toen zo leuk uit dat we nog een keer terug wilde. Het was zelfs nog leuker, groter en mooier dan we dachten. Daar hebben we een route gelopen door de altstad. Uitleg op en neer, kerken en hele oude vakwerkhuizen, maar heel mooi allemaal. Dus zeker de moeite waard. Toch weer 5,5 km.

Toeristisch weer teruggereden, boodschappen gedaan en weer richting camping.

Na het eten ben ik gaan afwassen, ik was druk bezig komt er een moeder met een dochter binnen. Staan heel erg naar de wasbak en hun afwas te kijken en die moeder vraagt zich letterlijk af hoe ze het nou moet aanpakken met de afwas😳. Ik was met stomheid geslagen😮 Een vrouw van onze leeftijd, dan weet je toch hoe je de afwas moet doen🙈. Dus ik verteld hoe ik het deed, dat vond ze wel een slim plan. Alles afgespoeld in de afwasteil, en daarna gewoon het sop weer in dat vette ding en afwassen maar. Duidelijk gezegd dat ik afspoel in de gootsteen en dan sop in de teil. Oké, het zal wel aan mij liggen.

Wat een belevenissen weer🤪. Fijne avond weer allemaal en welterusten, niet zo’n koude nacht, heerlijk. Tot morgen🤗🥾