Ons reis naar IJsland.

2 januari 2017 - Reykjavík, IJsland

1Januari, vannacht om 12 uur naar bed en dan proberen te gaan slapen. Het duurde even maar het is gelukt.

Om half 8 gaat de wekker, want we willen rond 9 uur naar Schiphol. Het vertrek staat gepland om 11.40 uur en 2 uur van te voren aanwezig zijn. Het voelt allemaal een beetje vreemd aan om op deze dag te gaan reizen en verwacht dan ook weinig mensen op Schiphol. Komen we beneden heeft WoW Air gemaild dat er vertraging is ivm mist. Vertrek rond 1uur. Balen, maar ja, dan maar lekker rustig aan doen. Terug naar bed heeft geen zin.

Uiteindelijk rond 10 uur vertrokken richting Amsterdam. Na een hele lange wandeling vanaf de parkeerplek naar de luchthaven en dan nog richting de juiste gate eerst maar eens even een lekker warme witte chocolademelk met vanille gedronken bij de Starbucks, winkeltjes bekeken (gelijk voor Sandra's project), en zo richting gate D87. Kom  je daar, wat denk je, best heel druk!

Tegen enen kwam het paarse gevaar aan rijden. Je weet hoe dat gaat, moet hij eerst leeg en dan om kwart over 1 mogen wij erin. Om 2 uur komt het bericht: we vertrekken. Na een heerlijke rustige vlucht, weinig te zien overal bewolking en 3 uur later kijk ik naar buiten en zie dat we er zijn, een niet te omschrijven beeld. Een maanlandschap. Er licht sneeuw, een dun laagje. Na een mooie landing nog even taxiën en dan wachten. Zoals de piloot zei: we are late, no gate.

Als we eindelijk er uit mogen, begint het gezoek naar onze transfer. Na weer een lange wandeling melden we ons bij Gray line en krijgen onze vouchers voor de bus. Weer wachten in de bus, ze hebben geen haast, wij wel. Wij worden opgepikt om 20.30 uur voor de Noorderlichttour. Bij het overstappen op een andere bus krijgen we te horen dat alle Noorderlichttouren zijn gecanceld. Balen, maar ook wel fijn. Wij zijn moe, hebben honger en dorst.

Na te hebben ingecheckt bij het hotel de spullen in onze bezemkast, zo noemen wij onze kamer, super knus, gebracht en zijn we gaan eten. Terug op,onze kamer lekker gedouched en op bed liggen lezen. Helemaal gaar van de lange reisdag. Om half 10 de lichtjes gedoofd en lekker geslapen.

Foto's volgen. Iets met een kabeltje vergeten. We gaan ons best doen voor jullie.

1. Hilma van Houten:
    2 januari 2017
    Dat was inderdaad een lange dag reizen.
    Wanneer gaan jullie de Tour nu doen?
  2. Sandra:
    2 januari 2017
    We hebben nu geregeld dat we hem vanavond gaan doen.
  3. Erna:
    2 januari 2017
    Hopelijk lukt de tour vanavond wel. Hier is het nu in elk geval minder mistig dan de afgelopen dagen. Maar ALS het lukt denk ik dat jullie blij zijn dat het gister niet doorging. Zo halfgaar geniet je er volgens mij toch een stuk minder van. Hou het warm en genietze.
    Erna
  4. Henny:
    2 januari 2017
    Ja, reisdagen zijn altijd lang, het maakt niet uit dat het maar even vliegen is. Maar jullie hebben nu wel in het prachtige roze vliegtuig gezeten, wouw
    Het ziet er al gelijk prachtig uit als je IJsland vanuit het vliegtuig ziet liggen, mooi hé.
    Wij hadden een ander hotel, maar jullie kamer heeft dezelfde sfeer. Niks geen poespas, je kan er lekker slapen en douchen en voor de rest moet je er op uit trekken. Je schreef trouwens niets over de lucht van het warme water. Je raakt er wel aan gewend, maar wij vonden het eerst maar stinken (ook wel leuk natuurlijk).
    Ik hoop dat jullie vandaag heerlijk genieten in Reykjavik en vannacht het noorderlicht gaan zien.
  5. Klaas en Tineke:
    2 januari 2017
    Errug leuk zo'n vlog blog ding, hopelijk gaan jullie het (Noorder - groene) licht zien ! Skol !