Wandeldag

4 januari 2017

Nou, we hebben het bedacht, We gaan eerst langs bij het verfwinkeltje voor het ophalen van een A6 tekenblok voorbereid als ansichtkaart voor mijn kunstzinnig kind. Daarna via via lopend naar de shoppingmall van Reykjavik, Kringlan. Even de weg gevraagd aan een meneer, nou gaat vandaag aan zijn vriendin/vrouw vertellen dat die Hollanders maar rare lui zijn. Gaan ze lopend naar de Kringlan hij keek mij zeer verbaast aan. Het was nog geen half uur en lekker weer.

Het zag er leuk en gezellig uit en de mode is zo goed als gelijk als bij ons. We hebben heerlijk gesnuffeld en gegeten daar en toen besloten terug te gaan via het centrum van Reykjavik. Met ons blik op de mooie kerk van de stad, zo naar het centrum gelopen. We hadden heerlijk weer, het zonnetje scheen lekker en heel mooi op de bergen. Het had een beetje geregend toen we binnen waren. Zakdoekjes gekocht voor Sandra en mentholsnoepjes en toen via de boulevard terug naar het hotel. Net op tijd terug, want het begon te miezeren. Dus al met al heerlijk gelopen.

Rond 3 uur weer terug in het hotel, heerlijk onze schoenen uitgegooid en onze koffers zo goed als ingepakt. Lekker beneden gaan zitten in de lobby, voor het raam bij de verwarming. We hebben even een spelletje zitten doen. Buiten blijft het miezeren en de lucht trekt weer dicht. Op dit moment is het weer donker en 5 uur.  We gaan zo eten en gaan ons dan geestelijk voorbereiden op het feit dat wij om 01.45 ons bed uit moeten. Wij worden om 2.30 uur opgepikt door de bus richting het vliegveld, joepie!

Misschien zien we nog leuke dingen in de lucht, de voorspelling was weer gunstig, dat zeiden ze gisteren ook. We zullen het beleven.

1. Klaas en Tineke:
    4 januari 2017
    We hopen dat jullie het licht nog wel gaan zien in de laatste uren daar (moet toch kunnen), goede terugreis alvast, leuk reisverslag hoor, iedere avond na het eten even gelezen, groetjes !
  2. Henny:
    4 januari 2017
    Dat was dus nog een leuke dag.
    Erg hé, de gedachte alleen al van dat vroege opstaan, maar troost je met de gedachte dat alle winkeltjes en restaurants op het vliegveld gewoon open zijn, dus daar is het gezellig.
    En ja, wie weet, vanuit het vliegtuig, het noorderlicht, dat zou toch prachtig zijn.
    En als het niet lukt, nog een keer naar IJsland, dat is ook geen straf,
    Goede reis!!!
  3. Therry Rottier:
    4 januari 2017
    Leuk dat jullie lekker geshopt hebben. En zijn de tekeningen van Sandra mooi geworden???
    Hoop dat jullie het noorderlicht nog mogen zien. Goede reis!!
    Groetjes Therry
  4. Hilma van Houten:
    4 januari 2017
    Mooie verhalen. Benieuwd naar de foto's.
    Goede reis terug