Weer niksen en gewandeld

2 juni 2021 - Grave, Nederland

Hallo allemaal,

Gisteren weer niet al te veel gedaan. Helaas, maar het is zo warm. Het lukt mij niet om veel dingen te doen en Fleur begint ook wel een dingetje te worden. Die moeten we wat meer in de gaten houden. Ze hield al nooit zo van warm weer, maar nu.....

We zijn wel op zoek geweest naar een huurfiets. Die missen we nu, zowaar. We zitten op een mooi eindje fietsen vanaf de winkels in Grave en met dat prachtige weer is het toch wel heel lekker zo’n fietstochtje. Er zijn hier 3 fietsenwinkels, waarvan 1 verhuurd. Hij heeft hele simpele fietsen, hij heeft fietsen met 7 versnellingen en 1 elektrische fiets. Die ene fiets is in bruikleen en hoe lang dat duurt voor die terug is, kon hij niet zeggen. Met andere woorden, geen fietsen. We gaan nu, met een geleende fietsdrager, vrijdag onze fietsen ophalen. Ja, je moet wat😬.

Vandaag zijn we rustig aan begonnen en hebben in de middag een eind gewandeld door een natuurterrein, het Graafsche Raamdal. Een heel mooi natuurgebied, aan de andere kant van de doorgaande weg. De Raam is een riviertje wat door het natuurgebied loopt. Klaas Jan had hem vanmorgen al gelopen🙈 en zowaar een vosje gespot, staat op de foto. Hij vond het de moeite waard om hem nog een keer te lopen, het was echt een heel mooi gebied. Je kwam van alles tegen, bos, landerijen en open gebieden waar Schotse hooglanders en paarden lopen. Het was een ronde van bijna 6 km. Fleur regelmatig water gegeven en op hete ondergrond gedragen. Dat accepteerde ze nu ook. En daarna lekker de schaduw achter de caravan opgezocht.

Dit was het dan weer, ik hoop jullie morgen of anders overmorgen weer te mogen vermaken met een leuk verhaal. Groetjes 🤗

1. Henny:
    2 juni 2021
    Niksen en Graven, ik dacht de vorige keer dat dat twee plaatsen waren. 🙈 🤣
    Maar nu snap ik hem hoor 😜
    Dat KJ dat vosje heeft gezien is wel een kadootje zeg. Prachtig dat je vlakbij zo heerlijk kunt wandelen. Volgende week de fietsen erbij en dan kun je kiezen.
    Lekker genieten.
  2. Josje:
    2 juni 2021
    Slimmerd😂😂. We liepen vanmiddag langs dat zelfde stukje, precies waar ik vroeg waar de plek was😳, daar waren ook allemaal kuilen. Toen zei ik ook, grote kans dat ze daar inliggen. Helaas, nu waren ze niet in beeld. Maar inderdaad een mooi kadootje. Je kunt hier heerlijk wandelen en fietsen. Alle mensen hier hebben ook een fiets bij zich. Genieten doen we. Het zit er wel, maar ben redelijk ontspannen.
    Groetjes 🤗💋
  3. Erna:
    3 juni 2021
    Naar de foto's te oordelen inderdaad een mooi gebied. Wie weet wat je allemaal nog gaat tegenkomen. Volgende week lijkt het iets minder warm te worden, dus hopelijk kun je dan wat meer uit de voeten. En lekker fietsen! Veel plezier en genietze!
  4. Josje:
    3 juni 2021
    De omgeving is heel mooi. Vanaf zaterdag op de fiets gaan we hopelijk nog meer mooie dingen zien. En het wordt inderdaad wat koeler en dat scheelt zoveel. We vermaken ons wel.