Schüttorf, Ede, Schüttorf

5 augustus 2018 - Bodenwerder, Duitsland

hallo allemaal,

Afgelopen donderdag zijn wij richting Schüttorf gereden. We hadden een goeie reis, wel 2 uur, en waren rond half 3 op de camping. Moesten een half uurtje wachten ivm mittagruhe, dus een kopje thee gedronken op de parkeerplaats. Toen we ons kwamen melden, hoorden we dat er nog precies 1 plaats voor ons vrij was, het werd erg druk dit weekend. We hebben een mooi plekje achterop de camping, een beetje in de schaduw. We hebben de caravan zo neer gezet, zodat we zoveel mogelijk kunnen profiteren van de schaduw.'s Avonds heerlijk uit eten geweest in het dorp. Daar werden wij bediend door een Nederlandse vrouw, die de eigenaars uit Kroatië en uit een Afrikaans land, de fijne kneepjes van het vak ging bij brengen in een pizzeria. En werden bediend door een meisje uit west Afrika. Hoe internationaal wil je het hebben. De Nederlandse vrouw had 3 tanden allemaal verschillende lengte, staken ook een beetje uit, sprak zeer gebrekkig Duits en was totaal niet geflatteerd gekleed. Ze was wel heel aardig en het eten was hartstikke goed, maar het kwam wel komisch over.

Vrijdag hebben we mijn moeder verrast voor haar verjaardag. Ze was in de veronderstelling dat er niemand kwam, dus heb haar gebeld toen we onderweg waren, dat we koffie gingen drinken met een taartje erbij. Dat vond ze helemaal geweldig. Kwamen we aan zaten ze koffie te drinken met de buurvrouw. Uiteindelijk gingen we on half 12 weg, dus zijn we maar gaan lunchen in Hoenderloo. Heerlijk in de schaduw. Toen helemaal toeristisch teruggereden naar Ede, heerlijk in de auto met airco aan. Kopje thee gedronken en toen Sandra naar Amersfoort gebracht. Wasmachine aangezet, boodschapje gedaan, gegeten en toen weer terug richting Schüttorf. Al met al een leuke dag, vooral om te zien dat mijn ouders zo'n leuke dag hebben gehad.

Zondag maar eens even wat huishoudelijke taken gedaan. Met al die droogte en het vele in en uit lopen tijdens het inpakken in Bodenwerder, was het een klein grasveld binnen en zand. Dus maar even de kleedjes uitgeklopt, beetje gesopt, vloer geveegd en gedweild en de wc schoongemaakt. Toen kon de dag beginnen. Rond 2 uur stonden Klaas en Tineke op de parkeerplaats, heel gezellig. Lekker in de schaduw thee gedronken, een stukje gewandeld naar het meertje vlakbij, lekker gegeten(bbq), kopje koffie gedronken en die vertrokken rond 7 uur. Weer zo'n gezellige dag. Vandaag lummelen. De halve camping is weer leeg, dus alle ruimte. We zien wel wat de dag gaat brengen.

Lieve groetjes van Klaas Jan en Josje vanuit Schüttorf

1. Miriam:
    5 augustus 2018
    Als ik het zo lees lijkt dit plekje beter te bevallen dan de vorige. Vooral door de schaduw die hier is. Blijven jullie nog een weekje? Ik had oma nog gebeld, ze had het heel leuk gehad, lekker in de schaduw.
  2. Erna:
    5 augustus 2018
    Lekker nog even een weekje afkicken van de hitte van de vorige weken. Geniet er van. Groetjes. Erma
  3. Henny:
    5 augustus 2018
    Zo, dat klinkt beter. Pa en ma hadden het idd heel fijn gehad vrijdag. Geniet er nog maar lekker van op dit plekje.