Bodenwerder, draisinentour, Bodenwerder

1 augustus 2018 - Bodenwerder, Duitsland

hallo allemaal,

Ik zit hier heerlijk in de wind in de caravan, alle ramen open en de gordijnen staan horizontaal. Hoe fijn kan je het hebben😜.

Afgelopen maandag, was de ergste dag van de vakantie, 37 graden en geen zuchtje wind. Dus heeeeeel rustig aan gedaan en veel in de schaduw gezeten van de caravan. 'S avonds waren we helemaal gaar. Sandra en Klaas Jan hebben nog wel even gezwommen, maar ik vond het water veel te koud. Ik zat met mijn voeten in het zwembadje van Fleur. Daar zetten we haar af en toe in met haar voeten en zeggen dat ze moet gaan zitten. Dan kijkt ze ons heel zielig aan, zo van moet dat nou😞. Maar ja, ze knapt er wel van op. Haar koelmatje snapt ze nu wel, daar gaat ze heerlijk op liggen als ze het te warm heeft.

Dinsdag hebben we gefietst op het spoor, een traject van 6 kilometer heen en 6 kilometer terug. Heen bergje op, niet heel steil, maar net steil genoeg om het te voelen. En terug bergje af. We hebben samen met een gezin en een groepje kinderen op de draisine gezeten. Ze hadden een kinderfeestje. Erg gezellig. En aangezien we bergje op gingen en de accu van de ondersteuning het niet deed, was dit erg fijn, want dat hadden ze nooit gered. Klaas Jan gaf op ongeveer 3 kwart van de route aan dat hij er helemaal klaar mee was, dus snel volgestopt met drinken en eten, maar het was al te laat. Alles kwam eruit, maar toen was het ook voorbij. Hij heeft het laatste stuk meegelopen en dat was voor Fleur ook wel fijn, al vond ze het niet erg op de draisine. De man die het regelde zorgde ervoor dat onze koelboxen en tassen met eten en drinken op de eindbestemming waren, we hadden onderweg ook wel wat meegenomen, dat was echt wel nodig, en daar hebben we heerlijk gezeten. Er waren verschillende fietsen, met grote wielen, kleine wielen, zonder trappers, enz. En ze konden ook nog boogschieten. Na ongeveer een uurtje zijn we teruggegaan richting het startpunt. Onderling nog wat foto's uitgewisseld via de mail. We hebben ons prima vermaakt. Ijsje gegeten in het dorp en toen weer richting de camping en voor pampus achter de caravan gelegen. 'S avonds in het restaurant van de camping lekker gegeten.

Vandaag hebben we ingepakt. We hadden heerlijk weer, zon en een windje. Alles was nog mooi schoon, dus het ging allemaal heel vlot. Morgen gaan we richting Schüttorf, bij de grens met Nederland. Dit weekend brengen we Sandra naar huis en gaan wij tweeen nog een weekje lekker samen camperen. We zien wel wat de week ons brengt.

Groetjes en tot blogs

1. Henny:
    4 augustus 2018
    Dat was dus een enerverende rit met het treintje geworden. Veel plezier nog op jullie volgende kampeerplek.