Bodenwerder, camping, Hameln, Hämelschenburg

29 juli 2018 - Bodenwerder, Duitsland

Hallo allemaal,

Nog steeds is het hier erg warm. Gisteren hebben we 's middags een beste bui gehad en gisteravond een hele beste met onweer. Dus het is wel wat afgekoeld en hebben vannacht heerlijk geslapen in een redelijk koele caravan. Vandaag ging het ook wel, maar morgen gaan we naar de 32 graden. In ieder geval beter dan 37😰.

Nu weer terug naar de belevenissen. Vrijdag was er een weekmarkt in Bodenwerder. Sandra wilde niet mee, dus zijn we even met z'n tweeën geweest. Ook gezellig. Nou, er waren wel 5 kramen, ja ja. Nog even in een "souvenierswinkeltje" geweest. We konden net slagen, vooral de postzegels waren toch wel een dingetje. Maar het is gelukt. Lopen is na de wandeling van gisteren in Schönhagen nog wel een probleem, maar gewoon doorgaan. Zolang de ondergrond maar vlak is, gaat het wel. Dus de rest van de dag rustig aan gedaan, dat de je toch wel met deze temperaturen.

Zaterdag was er een Sommerfest bij ons op de camping. Klaas Jan en Sandra zijn nog naar een gedenkteken van Herzog Wilhelm von Braunschweig. Dat staan hier verder op in het dorpje Rühle. Half uurtje lopen, gelukkig voor hun en waren ze op tijd bij het gedenkteken, want er kwam toch even wat water naar beneden. Ze hadden daar een plekje om te schuilen. En weer een half uurtje terug lopen. Vanaf 2 uur kon er kuche gehaald worden ( tegen betaling😊) en daar hebben we maar even gebruik van gemaakt. Er waren 3 springkussen(tje)s, genoeg voor hier. De brandweer met een schuimbad, waar je in kon spelen/worstelen. Bier en braadworst en een podium. Al met al, feest op zijn Duits. We hebben het op een afstandje bekeken en nog even daar gegeten. Rond half 11 was de muziek afgelopen en was het daar nog gezellig en hebben wij er verder weinig last van gehad. En tussentijds viel er dus nog een leuke bui met onweer, maar dat moch de pret niet drukken.

Vandaag zijn we op aanraden van Erna ( dank je wel), naar Hameln geweest, naar een  toneelstukje over het verhaal van de rattenvanger van Hamelen. Erg leuk opgezet, kort maar krachtig maar goed gebracht. Duurde ook niet te lang voor kinderen. Daarna kon je als je wilde met de rattenvanger door Hameln lopen. Wij zijn naar het museum geweest waar van alles te zien was, niet alleen de rattenvanger, maar ook een stukje geschiedenis over Hameln en een stukje WO 2. Hameln hadden wij verder wel gezien en zijn toen naar schloss Hämelschenburg gegaan. Een slot waar letterlijk het dorp omheen is gebouwd. Het ziet er van buiten heel leuk uit. Zijn er wat omheen gelopen, hebben wat gegeten en gedronken, en wilde toen naar binnen, helaas gesloten.

We zijn toen maar teruggereden naar de camping. Was gedaan en gegeten. De temperatuur is op dit moment heerlijk. Welterusten en tot blogs🤗