Göttingen, camping, Schönhagen bij Uslar

26 juli 2018 - Bodenwerder, Duitsland

Hallo, daar zijn we weer👋🏼

Dinsdag hebben we maar weer een poging gedaan om iets te gaan doen met de hitte. Iets waarbij we ook Fleur een beetje rustig kunnen houden, want die heeft toch wel wat last van de warmte. We zijn naar Görtingen geweest, met Fleur in de buggy. Als we ergens liepen waar veel schaduw was en niet druk, hebben we haar laten lopen. En af en toe een lekkere koele winkel in, dat scheelt ook, tot je buitenkomt😰. Göttingen is een leuke stad, maar een beetje rommelig en onduidelijk. Elke keer dachten we, we hebben het gehad, zagen we in eens weer een leuk straatje waar nog wat te doen was. Al met al, groter dan we dachten. En niet druk, ook fijn. Lekker op een terrasje gezeten, op ons gemak (dachten we😳). Komt er opeens een hele grote groep op de fiets, met heel veel gezang, lawaai en een speakster. Was een protest tegen auto's. We moesten op vakantie met de fiets, dat was de strekking van het verhaal. Op zich niet zo erg, maar het zakje zat nog in mijn thee😖, heel mijn thee bitter. Dat heb je als je niet op zit te letten.

Gisteren, maar weer rustig aan gedaan bij de caravan en gelijk de was maar weer gedaan. Nou, dat wilde wel drogen. Klaas Jan is lopend door het bos naar Bodenwerder gegaan. Een uur heen en een uur terug. Lekker zwetend kwam hij weer terug, maar hij had het wel fijn gehad, zei hij🤔. Hij had wel kuche meegenomen, dat was wel weer lekker. Eind van de middag nog even boodschappen gedaan. We hebben het aardig uitgehouden, rondom de caravan.☀️

Vandaag zijn we naar een erlebniswald geweest in Schönhagen. Daar kon je door lopen en het ging over de natuur en wat je met alles kan doen en wat het zelf doet. Er was een grote uitkijktoren van 40 meter hoog, met mooi uitzicht. Het was niet heel bijzonder maar wel een leuke afwisseling. Het was best koel in het bos en het rondje lopen niet zo ver, maar wel op en neer en dan ook nog de toren. Dat was weer niet zo slim van mij, dus stond ik met knikkende knieën bij de uitgang. Daar bij de camping wat gegeten en gedronken en weer op huis aan. Maar ja, de gevolgen zijn nog aanwezig. Er was daar ook een leuke boomhuishotel. Daar kon je slapen in een boomhut, dat zag er wel heel leuk uit en je had een mooi uitzicht van uit je boomhut. Deze waren verdeeld door het erlebniswald. Toen we terug waren op de camping de schaduw maar weer opgezocht.

Dat waren onze belevenissen weer tot en met vandaag.

Groetjes en tot blogs🙋🏽

1. Erna:
    26 juli 2018
    Hoi, Als je zin hebt om nog een keer naar Hameln te gaan, zou je dat zondag moeten doen. Daar wordt in de zomermanden elke zondag om ?? uur, ik dacht ergens 11, 12, of 1 uur de rattenvangerspelen opgevoerd op het grote plein naast de st. Nikolai kerk. Het hele verhaal vd ratenvanger wordt nagespeeld, inclusief ratten en verdwijnende kinderen. Is erg leuk. Althans dat was drie jaar geleden zo, bij de toeristen , info weten ze vast wel of het nog steeds zo is en hoe laat. Groetjes, Erna
  2. Miriam:
    27 juli 2018
    Die boomhutten lijken mij wel erg leuk. Neem je een foldertje mee?

Mila heeft ook last van de warmte. Maarja meer dan afkoelen en uit de zon houden kan je niet doen. Kan je gelijk zelf mee😉
  3. Corrie Crezée:
    Hoi Josje,
    De Rattenvanger van Hamelen heb ik ook in Hameln gezien in een grijs verleden.

Fijne vakantie nog, groetjes van Corrie
  4. Henny:
    27 juli 2018
    Ondanks de hitte toch weer leuke dingen gedaan. Wat een leuke tip van Erna, moet j3 zeker doen als het er is. Veel plezier verder.