Slot Wilhelmshöhe, Kassel

17 augustus 2022 - Kassel, Duitsland

Vandaag zijn Klaas Jan en ik samen naar Kassel geweest, naar de grote waterval bij de Hercules. Dit is een beroemde trekpleister daar. We hadden mooi weer🌞.
Dat moet je eigenlijk gezien hebben. 40 jaar geleden ben ik er met mijn ouders geweest, maar kon me niet meer alles herinneren. Elke woensdag en zondag, laten ze de waterval werken. Dus dat was wel leuk. Het was ook echt mooi om te zien, hoe die waterval in gedeelten naar beneden kwam. Zoals je op de foto’s kan zien.

Achteraf ging dat water van de waterval langs nog meer delen van het park, maar dat wisten wij niet. We vonden pas een folder op de terugweg en dat was in de shop. Nou ja, het is zo. Het is een prachtig groot park, het kasteel, een mooie brug, een aquaduct en natuurlijk het beeld van Hercules op een grote sokkel.
Het was weer een pittige wandeling, met meer hoogteverschil dan ik had gedacht, dus morgen maar even rustig aan.
We krijgen regen zeggen ze. We gaan het zien. Voor nu, welterusten en tot morgen😴🤗

1. Conny:
    18 augustus 2022
    Bijzonder die waterval hoor, als we ooit in de buurt zijn gaan we zeker kijken;) Zo te lezen vermaken jullie je prima. Geniet er lekker van en gezellige vakantie met Piet en Jolanda.