04-09 Rathen en de Bastei

4 september 2019 - Bad Schandau, Duitsland

Ik heb het vannacht niet koud gehad met beide dekbedden over, het was nu rond de 7 graden. Heerlijk geslapen.

Vandaag zijn we naar het plaatsje Rathen gereden en vanaf daar met een pontje over de Elbe en toen lopend, naar boven, naar de Bastei. De bezienswaardigheid van deze omgeving. Wij zijn hier vorige keer ook geweest, alleen toen via de andere kant gekomen, deze was een stuk mooier.

Het is vandaag rond de 27 graden en ik had niet gedacht dat het me ging lukken vandaag, want naar de Bastei is een behoorlijke klim. Maar ik heb het weer gedaan. Het ging niet zo makkelijk als van de week, maar toch.

Rathen stelt niet zoveel voor, het is een klein dorpje met een treinenmuseum in de buitenlucht en het pontje naar de overkant. De mensen daar leven van het toerisme. Aan de nadere kant van de Elbe is het nog wel wat levendiger. Restaurantjes, hotelletjes en natuurlijk souvenirs. Maar ja, dat hoort erbij. Vanuit daar kun je via 2 wegen naar de Bastei, snel en vrij stijl omhoog of iets langzamer en vlakker. Duurt ook een keer zo lang. Wij zijn snel en stijl gegaan en dat duurde een half uur. Er was een pad gecreëerd met traptreden en af en toe een stuk rots. Het was een mooie wandeling, met prachtig uitzicht op de Elbe, bergen en Rathen. Het was precies lang genoeg, ik had aardig knikkende knieën. Maar ja, kopje koffie/thee en wat erbij, dan gaat het wel weer. Nog wat rond gekeken en toen weer naar beneden. Met het pontje over, naar de auto en weer richting caravan. Het was weer een mooie dag vandaag.

Voor morgen voorspellen ze regen, we gaan het zien.

Groetjes allemaal en tot morgen🤗

1. Henny:
    4 september 2019
    Mooie vakantieverhalen. Heerlijk weer om dingen te ondernemen. Lekker de tijd aan jezelf, wat wil je nog meer. Die benen weten niet wat ze overkomt, die moeten letterlijk en figuurlijk in de benen komen 😉. Prachtige omgeving 👍🏻
  2. Sandra:
    4 september 2019
    Het is inderdaad heerlijk weer om dingen te ondernemen. De komen de dagen wordt het weer wat onvoorspelbaar, maar we gaan het zien. Soms kan dat heel erg meevallen, daar hopen we dan maar op.
    Die benen is wel een dingetje, ik was er wel op voorbereid dat het ging gebeuren. Maar voel wel dat ik weer iets moet gaan doen. Als ik thuis ben en de boel weer op orde, ga ik eens even op onderzoek uit.