03-09 Dresden

4 september 2019

We waren gisteravond laat thuis en ik had geen zin meer om een verhaal te schrijven, dus bij deze.😊 Het was al aardig fris toen wij terugkwamen en het koelde ook heel snel af. Ze gaven aan dat het rond de 5 graden kon zijn in de nacht. Nou, ik kan je vertellen, het was koud in de nacht. Nog een extra fleecedeken op bed gelegd, maar dat was ook niet voldoende. De volgende ochtend het dikke deel van mijn dekbed maar opgezocht, lag onder ons bed, daar kon ik maar zo niet bij.

Zoals de titel al aan geeft zijn wij gisteren naar Dresden geweest. Een prachtige stad, zeker de moeite waard om een keer heen te gaan. Mooie oude, opgeknapte, gebouwen. Allemaal weer in oude stijl. Er zijn oude gebouwen die weer helemaal schoon gemaakt zijn, zoals de Frauenkirche. We hadden prachtig weer en het was gezellig druk. Je merkt echt dat je in het naseizoen zit. 55+ gehalte is hoog en veel groepen, zowel jongeren als ouderen.

2 Jaar geleden zijn wij ook in Dresden geweest en hebben we meer de winkels en winkelstraten bekeken. Nu hebben we ook andere straatjes bekeken en bij wat meer oude gebouwen gekeken. En we waren heel benieuwd hoe het ging met het verbouwen/opknappen op het grote plein. Nou, het is echt heel mooi geworden.

Het was ook wel even goed voor mijn benen. Ze protesteerde goed, ‘s nachts ook al. Maar ja, dat had ik verwacht. Gelukkig is Dresden vrij vlak.