Bodenwerder en Hameln

16 juli 2018 - Bodenwerder, Duitsland

Hallo allemaal,

Inderdaad, we hebben heerlijk gelummeld bij de caravan en zijn later in de middag richting Bodenwerder gegaan om daar eens even een kijkje te nemen. Het is een leuk klein plaatsje met overal dingen van Baron von Münchhausen. Hier in de omgeving zijn er veel kenmerken van de sprookjes van Grimm gekoppeld aan dorpjes en stadjes. Bodenwerder is dus de baron. We konden alleen nergens in want het was zondag en dan is alles gesloten, alleen eettentjes en natuurlijk ijssalons waren open. Heel erg voor KJ en Sandra😊. Daar lekker een beetje rondgelopen en een 🍧gegeten en toen weer terug naar de camping.

Vandaag zijn we naar Hameln geweest, rara welk sprookje daarbij hoorde. Inderdaad van de rattenvanger! Echt een leuk plaatsje met mooie vakwerkhuizen en oude straten, wel toeristisch maar overal nog rustig zodat je lekker rond kon lopen. Tussen de middag even op een terrasje gezeten voor koffie/thee en iets erbij. Nou dat erbij is gelukt, een duif vond het nodig om zijn behoefte boven mij uittestorten🙈. Het ging bij mijn hoofd langs zo op schoot en de spetters op mijn lekkere koek. Ga je naar binnen om je weer een beetje te fatsoeneren, kijken ze je eerst heel vies aan en dan eindelijk is er iemand die wat onderneemt. Ik kreeg een nat lapje en daar kon ik het wel mee schoonmaken😳. Daarna aangegeven dat mijn lekkere koek niet zo lekker meer was, en ja, ik kreeg een nieuwe. Je moet er wel wat voor over hebben😨.

Nog even naar de VVV en daarna op zoek naar de supermarkt. En gevonden, boodschappen gedaan en daarna richting de camping. Al met al, weer een leuke dag met prachtig weer. Het is hier rond de 30 graden en dat blijft het in ieder geval tot en met woensdag. Misschien kans op wat spetters, we zullen zien.

Morgen is er weer een dag en zullen eens bekijken wat we gaan doen. Jullie zullen het lezen, groetjes en tot blogs.