Holzminden, Polle en Bodenwerder

18 juli 2018 - Bodenwerder, Duitsland

Hallo luitjes,

Daar zijn we weer. Gisteren niks gedaan. Het is zo warm, dat je niet weet waar je het zoeken moet. Dus een beetje gerommeld, spelletjes gedaan, boodschapje gedaan en 's avonds wat gelezen, heerlijk. Gelukkig waait het wel en ook koele wind, dus dat is wel fijn, maar in de ☀️ wordt je echt niet gelukkig

Vandaag toch maar weer wat ondernomen. We zijn naar Holzminden geweest, stad van geur- en smaakstoffen. Her en der in de stad staan pilaren met een soort dop erop, die haal je eraf en dan kan je er aan ruiken. Maar dat is het dan ook wel. Het is niet heel bijzonder.

Toen doorgereden naar Polle, de stad van Assepoester. Nou het is dat wij het wisten, anders kon je er niks van vinden. Er is een oude burcht en dat refereert aan Assepoester. Sinds 1995 is de stad verbonden aan Assepoester. we zijn even bij en in de burcht wezen kijken. Leuk uitzicht. 1x per maand in de zomermaanden wordt er een toneelstuk opgevoerd. Het plaatsje zelf is heel klein en niet bijzonder.

En toen via een toeristische route terug naar Bodenwerder. Wij zien elke avond 2 herten lopen op een berghelling en zijn daar naar toe gereden, maar konden net niet bij dat stuk komen. Maar wel mooi de camping van bovenaf gezien.

In Bodenwerder even bij de VVV geweest en toen naar het Münchhausenmuseum. Daar gaf een mevrouw tekst en uitleg over het leven van de baron en zijn verhalen. Ze deed het wel heel leuk. We konden daar wat rond kijken. Wel leuk opgezet. Toen het centrum in en lekker gegeten. En nu weer terug op de camping, zitten in de schaduw achter de caravan.

Groetjes en ik hoop voor het volgende blog op wat leukere verhalen. Tot blogs🙋🏽

Sandra doet de foto's en zal even zeggen dat ze zo wat foto's plaatst.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade