Opruimen en Dreikaiserstuhl

20 september 2023 - Schüttorf, Duitsland

Hallo allemaal,

Vandaag besloten om alvast een deel van de spullen op te ruimen, dit ivm de regen die ze morgen verwachten. En ook gelijk maar lekker de was gedaan. Zonnetje en een lekker windje wat wil je nog meer. We hebben vrijdag geen haast, we kunnen tot 12.30 uur vertrekken. Dat gaat helemaal lukken. Maar dan ben je klaar, wat ga je dan doen. Ik ben eerst even lekker wezen douchen.

Daarna zijn we richting Brochterbeck te rijden. Dat ligt vlakbij Tecklenburg. Daar hebben we nog een mooie route gelopen met de naam Dreikaiserstuhl. Het eerste stuk is vrij vlak met heel veel losse steentjes, dus Fleur vond het niet fijn. Die houdt daar niet van, snap ik ook wel met die kleine pootjes. Maar ja, ik wist het ook niet van te voren. Op een gegeven moment ga je meer bergop en nog een stuk vrij stijl en dan kom je bij de eerste rots. Vanaf die eerste rots, Königstein, heb je mooi uitzicht over het Bocketal. En een klein stukje verder kom je bij de Dreikaiserstuhl. Dat is een groep rotsen bij elkaar. Deze kan je ook beklimmen. Na dit te hebben bekeken ga je eerst wat vlak verder en dan nog een vrij stijl stuk naar beneden over allerlei wortels en stenen. Een mooie route van ongeveer 1,5 uur en 3,6 km. Even om het af te leren.

Daarna richting Bad Bentheim gereden om daar een pizza te eten bij Am Netz, een pizzeria op de tennisbaan. Vlak bij het Roompot vakantiepark. Heel apart, ook niet echt gezellig, maar we hadden wel een goed belegde, heerlijke pizza. Dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Toen weer richting de camping om de was op te vouwen en zitten nu lekker op ons gemakkie. Ik zou zeggen, een fijne avond, welterusten en tot morgen🤗

1. Jolanda:
    20 september 2023
    Wat gaat de tijd snel,zit het er alweer bijna op😜ik hoop dat het weer jullie nog effe goed gezind is.veel plezier nog en alvast een goede terugreis.
  2. Josje:
    20 september 2023
    Dank je wel. De tijd gaat zeker snel. De 2 weken zijn voorbij gevlogen. Wel een goed teken. Dan hebben we het in ieder geval naar ons zin gehad. Vanaf vrijdag nog even naar een camping vlakbij Biddinghuizen voor de Mudmasters. Daar doen KJ, Sandra en Geert aan mee. Ben benieuwd.
    Groetjes daar🤗
  3. Jolanda:
    Wens ze succes van ons!
  4. Josje:
    21 september 2023
    Ik zal het doorgeven👍🏼. Bedankt alvast
  5. Henny:
    21 september 2023
    Het zit er weer op voor jullie. Lekker rustig gehad, dus prima om bij te komen. Voor vandaag nog een fijne dag. Morgen, goede reis en veel plezier in Biddinghuizen, dat zal vast heel leuk zijn.
  6. Josje:
    21 september 2023
    Het zit er inderdaad bijna op. Wel rustig gehad, maar nog niet bijgekomen helaas, maar dat had ik ook niet verwacht. We zijn vandaag naar Rheine geweest, dat viel een beetje tegen. Het was wel leuk, maar het was het net niet. Dat kan je soms hebben.
    Ik denk dat Biddinghuizen ook wel leuk gaat worden, zal kijken of het lukt een paar leuke foto’s te maken.
    Groetjes en tot dinsdag🤗