Hameln, Bodenwerder

23 juli 2018 - Bodenwerder, Duitsland

Hallo allemaal,

Ik wilde gisteren al een verhaaltje schrijven maar internet lag eruit. Dus zodoende ons verhaal een dagje later. Niet dat ik zoveel te melden had hoor.

Zaterdag zijn we weer naar Hameln geweest, er was markt dus we dachten, laten we daar eens een kijkje nemen. Nou, er was groente en groente en groente en oh ja ook nog groente en vleeswaren, bloemen en brood. Erg interessant.☹️ Maar ja, het weer was lekker, dus zijn we al slenterend wat straatjes in gelopen, en wat dacht je wat we tegen kwamen. Hele leuke straatjes met mooie vakwerkhuisjes en daar hebben we bij een klein restaurantje koffie gedronken. Heerlijk in de tuin. Dus toch nog😊. Sandra had nog leuke sandalen gezien ipv haar Birkenstocks. Die ook nog even gehaald en boodschappen gedaan. En weer op tijd op de camping om in de schaduw te zitten, achter de caravan.

Zondag zijn Klaas Jan en ik, samen naar de trödelmarkt geweest in Bodenwerder, leuk maar niet bijzonder. We hebben zowaar een paar spetters regen gehad, ongeveer 4. Aan de overkant van de Weser was een Shantykoren festival. Daar ook even langs gelopen en Fleur even heerlijk langs het water laten lopen. Even iets gehaald om tussen de middag te eten en weer terug naar de camping. En maar weer in de schaduw achter de caravan.

Vandaag een poging gedaan om lopend naar Bodenwerder te gaan door het bos, dan is het niet zo warm. Nee, dat viel ook wel mee, maar moest alleen maar naar boven lopen. Nou, daar word ik niet zo gelukkig van. Toen waren we verkeerd gelopen, dus weer een eind naar beneden, een zijpad in geslagen richting Rühle een dorpje de andere kant op. Nou dat ging ook alleen maar omhoog. Dus uiteindelijk terug gelopen naar de camping en daar geprobeerd de schaduw op te zoeken. Dat is nog een hele klus, maar wel gelukt. De beste plek is en blijft, achter de caravan.

Aangezien het de komende dagen niet veranderd qua weer🌞,zal dat onze plek worden waar ze ons kunnen vinden. 'S avonds als de zon achter de berg is wordt het gelijk lekkerder en gaan we weer naar voren. Dan wordt het ook gelijk koeler, maar niet koud. Gewoon lekker. We slapen 's nachts onder een laken en de ramen open. In de loop van de nacht worden we wakker en pakken we ons dekbed.

Jullie horen binnenkort weer van ons. We gaan eens even kijken wat we kunnen gaan doen ivm de warmte. Groetjes en tot blogs🙋🏽

1. Henny:
    24 juli 2018
    Zie je wel, goed blijven zoeken en dan vind je de leuke plekken wel. En de koele plek heb je ook gevonden, zelfs heel dicht bij, achter de caravan. Wat wil een mens nog meer 😉. De hitte is hier net zo hoor. In het westen van het land wat aangenamer, maar ook daar heel warm. Dus..........gewoon volhouden met zweten, naar huis komen lost niks op 😅.
    Tot de volgende keer.