Wandelen rondje dorp

8 mei 2023 - Balhorn, Duitsland

Hallo allemaal,

Vandaag een rondje gelopen door de landerijen, door het dorp en zo weer richting camping, toch weer 3,3 km. Het ging best goed met ondersteuning van de stokken en een band rond mijn knie.
Onderweg gestopt bij de bakker voor brood en een lekkere koek. Waar we niet aan gedacht hadden was dat je dat niet in pinnen bij de bakker en voor €2,70 koop je dat allemaal niet. Klaas Jan naar het pinapparaat, die is er niet meer. Naar de supermarkt, daar moet je voor minimaal een €10 kopen voor je kan bijpinnen. Uiteindelijk maar voor de lekkere koek gegaan. Daarna weer heerlijk in het zonnetje gezeten. Die heeft weer de hele dag geschenen, dus korte broeken weer.

Na de mittagruhe richting Sand, Bad Emstal voor een pinapparaat, ja daar is hij nog en toen naar de supermarkt. Alle boodschappen gevonden, toen richting kassa. Staat er een hele rij komt er een hele zenuwachtige mevrouw aan die de bus “moest halen”. Vreselijk in zichzelf aan het praten en wilde graag voor. Mijn Duits is aardig, maar dit was teveel van het goede dus mevrouw voorgelaten. Ze was heel druk in de weer met haar mandje en boodschappen op de band leggen, nam heel veel ruimte op de band en toen kwam er zo’n ding op voor de volgende. Ik leg mijn spullen netjes neer, gebruikt ze de ruimte helemaal niet🙈. Gaat ze uitgebreid sigaretten en shag kopen, betalen was ook een ding. Was ik klaar met betalen, heb nog brood gekocht, loop ik naar de auto staat ze op haar gemak te wachten……..op de bus. Nou ja🤷🏻‍♀️

Daarna maar weer lekker in het zonnetje gezeten en later lekker gegeten. Dat was onze dag weer. Morgen gaat het behoorlijk regenen, zeggen ze, dan gaan we richting Hagen. Daar moeten we iets voor Klaas Jan zijn verzameling halen. Je moet toch iets doen op zo’n dag. Komt dit mooi uit.

Ik zou zeggen, allemaal een fijne avond nog en welterusten. Morgen weer een nieuw verhaal.🤗🥾

1. Jolanda:
    8 mei 2023
    Lekker hoor, kortebroekenweer😜jammer dat het waarschijnlijk morgen niet zo is, veel plezier met shoppen! Groetjes
  2. Josje:
    8 mei 2023
    We wachten het af. Wie weet valt het mee. Deze 2 dagen zon hadden we al niet verwacht, en dan ook nog in een korte broek kunnen lopen al helemaal niet. Een vakantie vol verrassingen. Groetjes