Titan en de Rosstrappe bij Thale

12 augustus 2020 - Titan RT, Duitsland

Hoi allemaal,

Vandaag naar de Titan geweest, de langste hangbrug van de wereld zeggen ze maar dat betwijfel ik. Geeft niks, het was leuk. Het is een hangbrug over de Bode op 100 meter hoogte. Het was, ondanks de warmte behoorlijk druk (we waren gewaarschuwd😉) en wij hadden de pech dat de auto aan de zuidkant van de brug stond en wij moesten starten aan de noordkant ivm de buggy van Fleur (honden kunnen niet lopen op de brug). Dit hield in, ongeveer 2,5  km lopen, bij het bezoekerscentrum een kaartje kopen en wachten in de rij. Het ging best vlug, dat viel ons heel erg mee. Het is best een belevenis, zo hoog en hij ging lekker heen en weer. Het uitzicht is heel mooi over het stuwmeer, de Rappbodetalsperre en de andere kant de Bode.
Je kunt daar ook aan een zippline naar beneden roetsjen, ook heel leuk om te zien. Je gaat dan een heel eind over het water. Daar moest een je afspraak voor maken, de eerst volgende keer dat je kon was 25 augustus🙈. Even kijken op Harzdrenalin.de.
Daarna op ons gemakkie teruggelopen richting de auto en toen richting Thale en zijn wezen kijken bij de Rosstrappe. Van daar af heb je mooi uitzicht op de rotsbergen van het Bodetal. De Grand Canyon van Duitsland. Aan de andere kant zie je de Hexentanzplatz zien. Daar zijn we vorige keer geweest. Voor kleinere kinderen heel leuk.

Daarna volledig toeristisch weer terug, via een omweg, naar de camping. Een leuke dag en door de warmte, vermoeiend.
Volgens de berichten morgen en overmorgen ook nog warm met kans op regen en onweer. We gaan het zien. Van mij mag het wel weer afkoelen, dit is echt niet mijn weer.

Groetjes en tot morgen🧙🏼‍♀️🤗💋

1. Therry:
    12 augustus 2020
    Knap hoor die hoogte trotseren hihi. Mijn maag draait al om van de foto's...
    Hopelijk koelt het wat af voor jullie! Geniet van je vakantie nog.
    Groetjes Therry
  2. Josje:
    14 augustus 2020
    Het was heel leuk en helemaal niet eng.
    Het koelt al redelijk af en ze voorspellen regen voor vandaag.
    Groetjes 🧙🏼‍♀️🤗💋
  3. Henny:
    13 augustus 2020
    Dat was een leuke dag 👍🏻 Als er zo veel mensen zijn moet het toch echt wel een bijzondere brug zijn. Was het misschien toch echt de langste. Gelukkig zat Fleur in de kar, dan kan ze ook niet naar beneden vallen
  4. Josje:
    14 augustus 2020
    Voor Fleur ging het om de ondergrond. Die is van ijzer en dan van die vierkantjes, dus kunnen ze niet op lopen. Er waren mensen met een labrador die mochten wel, maar moesten ze de hond optillen. Daar zagen ze toch maar van af🙈.
    Het is ook leuk en je hebt prachtig uitzicht. Dat geschommel van de brug geeft het iets bijzonders.