Stortbuien, regen, bewolking en heel af en toe een zonnetje

13 september 2023 - Schüttorf, Duitsland

Hallo allemaal,

Ja, we hebben het allemaal gehad vandaag. Ook zo’n beetje in die volgorde. We zijn gisteravond begonnen met een beetje miezerregen tot we wakker werden van heel veel lawaai op het dak van de caravan. Het kwam werkelijk met bakken uit de hemel. Echt gigantisch. Het water liep als een waterscherm van onze luifel af. Het pad en kruising voor onze caravan kon je niet meer zien, 1 grote waterplas. Nederlanders achter ons hadden rondom water. Uiteindelijk toch weer in slaap gevallen en vanmorgen was het meeste al weer weg gezakt. Je moest alleen bij ons om de auto lopen om met droge voeten op het pad te komen. De Nederlanders achter ons konden vanmorgen zo de caravan uit, hadden niet eens doorgehad dat ze in een hele grote plas hadden gestaan.
We hadden de planning om vandaag te gaan wandelen, zeker vanwege de temperatuur. Maar aangezien alles nat en modderig zou zijn besloten naar Ochtrup te gaan. Het outletcentre. Het was er heerlijk rustig en konden op ons gemak rondsnuffelen. Gingen we daar koffie drinken kom ik ineens kennissen tegen van het zwemmen in Leusden. We hadden elkaar al 4 jaar niet gezien, dus even snel bijgekletst. Heel gezellig.

Vanuit Ochtrup richting Schüttorf voor de boodschappen en zo weer naar de camping. Het heeft vanmiddag nog wel wat geregend, maar de meeste tijd was het droog. De zandpaden zijn ook al weer aardig opgedroogd. Wie weet morgen een wandelingetje.

Groetjes en tot morgen🤗

1. Erna:
    13 september 2023
    Nou ben ik nieuwsgierig geworden. Wie kwam je tegen?
  2. Josje:
    13 september 2023
    Dat snap ik. Maar volgens mij ken jij ze niet. Monica en Hans Dieter, daar zwom ik op maandagmiddag mee. Ik heb nog een tijd op maandagmiddag gezwommen, de avonden werden mij teveel.
  3. Erna:
    Klopt. Die ken ik niet.