Wernigerode, 5 augustus 2020

5 augustus 2020 - Wernigerode, Duitsland

Hoi allemaal,

Na een hele koude nacht, toch fris en fruitig opgestaan en besloten naar Wernigerode te gaan. Veel goeie dingen over gehoord. Dus wij op pad.

Wernigerode is een prachtig stadje in de Harz. Echt heel veel vakwerkhuizen en veel mooi in oude staat hersteld. Een variatie van allerlei winkeltjes en genoeg souvenierswinkels (de eerste magneten voor de oma’s zijn binnen☺️),  maar dat was te verwachten. We hadden prachtig weer, zonnetje en een beetje wind. Lekker op een terrasje gezeten en rond gelopen door allerlei kleine smalle straatjes en ook de winkelstraat. Echt de moeite waard.

Op de terugweg naar de auto ineens sensatie, volledig in Klaas Jan z’n straatje, autobrand😉. Komen we aanlopen, loopt daar een vrouw heel hard naar haar man te roepen dat hij bij de auto weg moet gaan. Dus wij kijken en zagen alleen een beetje rook, daarna 2x een plof en ja hoor daar ging hij. Man was in de tussentijd weggerend op zoek naar een blusser, gevonden ook nog en kwam net na het 2de plofje terug. Blussen, brandje uit. Gelukkig maar, want het was een smal straatje met veel oude huisjes. Een mevrouw had de brandweer gebeld en die kwamen, met sirenes aan. Ondanks dat duidelijk was gezegd dat de brand al uit was. Eind goed, al goed. We konden weer richting de camping.
Hopen vannacht op een iets warmere nacht en gaan zien wat morgen gaat brengen.
Fijne avond en welterusten, morgen meld ik me weer🤗

1. Henny:
    5 augustus 2020
    Dat noemen ze ramptoerisme 😂👍🏻
  2. Josje:
    6 augustus 2020
    Zeker weten. We liepen er echt net langs. En ik vond het voor de blog wel even leuk om een foto te maken, maar voelde me inderdaad een ramptoerist en heel stom dat je zoiets doet.
    Wel blij dat we die mensen even konden helpen. Klaas Jan heeft nog even met die man gepraat en naar de auto gekeken ( techneut😂). Die vrouw rende alleen maar heel erg paniekerig heen en weer, en was ineens vertrokken😳. Heel raar.
    Toen de brandweer er was nog gevraagd of we moesten blijven, maar dat hoefde niet. Dus mooi weer richting camping.
  3. Miriam:
    7 augustus 2020
    Klaas Jan zijn straatje? Ik denk Vigo zijn straat! Veel spannende dingen maar net niet te eng🤣
  4. Josje:
    8 augustus 2020